آخرین اخبار
کد مطلب: 125930
افزايش رواناب و سيلاب ممکن است باعث ورود خزندگان و جانوران به منازل شود
تاریخ انتشار : 1398/01/17 08:55:15
نمایش : 1037
مديرکل حفاظت محيط زيست استان از مردم مناطقي که درگير افزايش رواناب و سيلاب شده اند خواست، در صورت مشاهده مار يا هر گونه جانوري که وارد منزل آنها شده در اسرع وقت موضوع را به حفاظت محيط زيست يا سازمان آتش نشاني اطلاع دهند.
  شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ در ارتباط با افزايش حجم رواناب ها و سيلاب در برخي مناطق استان اظهار داشت: هرچند گزارشي در مورد هجوم خزندگاني مانند مار به منازل در اين مناطق دريافت نشده است ولي باتوجه برخي گزارشات در ساير استانها لازم است مردم در اين مناطق دقت لازم را داشته باشند و درصورت مشاهده مار يا هر گونه جانوري که وارد منزل آنها شده در اسرع وقت موضوع را به حفاظت محيط زيست يا سازمان آتش نشاني اطلاع دهند.

وي افزود: به طور معمول بعد از وقوع سيلاب خزندگاني چون مار، همچنين موش و ساير جانوران براي حفظ جان خود به نقاط امن پناه مي برند که گاه اين نقاط امن شامل منازل و ساير ابنيه اداري و غير اداري نيز مي شود.

احمدي تصريح کرد: در اين مواقع ساکنان آن ساختمان ها ضمن حفظ خونسردي خود از کشتن مار و جانوران وحشي خودداري نموده و ضمن تماس با نزديکترين پايگاه محيط زيست يا آتش نشاني براي زنده گيري جانور از آنها کمک خواهي کنند.

وي شماره تماس 3 و 32223572 038 و سامانه دريافت گزارشات مردمي 1540 را در مرکز استان براي اين منظور اعلام کرد.

احمدي تاکيد کرد: در صورت زنده گيري مار توسط خود ساکنان ساختمان بايد مار را در نزديک ترين مکان اقليمي منطقه رها سازي و از انتقال جانور به مکان هاي دور دست اجتناب ورزند زيرا انتقال مار يا هر جانور ديگر از نقطه اقليمي و زيستگاهي خود به يک مکان دوردست باعث جابجايي و تداخل ژنتيکي گونه هاي جانوري زيستگاه مي شود.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس